Kokoomus julkisti kuntavaaliohjelman ja tavoitteet kuntavaaleissa

Kokoomus tavoittelee vaaleissa suurimman ryhmän ja pormestarin paikkaa. Olemme asettaneet 70 pätevää tulevaisuuden kuntapäättäjää ehdolle. Kokoomuksen ehdokkaat ovat valmiita kantamaan vastuuta ja luotsaamaan kuntaa siten, että pystymme pitämään huolta kaikista sukupolvista – myös tulevista. Kokoomus ei aseta Tuusulassa erikseen pormestariehdokasta tai -ehdokkaita. Me pidämme tulevista haasteista selviytymisen vaalikeskustelun ytimessä ja tarjoamme vastuullisen vaihtoehdon äänestäjille.

Kuntavaalien tärkein keskustelu Tuusulassa käydään kunnan tulevaisuudesta. Mittavat palveluverkkoinvestoinnit nostavat kunnan velkamäärää merkittävästi ja hallituksen suunnittelema sote-uudistus aiheuttaa Keski-Uudenmaan kunnille useita ongelmia. Pelkästään Tuusulan osalta leikkaus sote-palveluiden rahoituksesta on noin 4 miljoonaa euroa, eli n. 65 hoitajaa, ja kunnan budjetista siirtyy yli puolet maakunnalle. Kasvavan velkamäärän kanssa tämä luo ennennäkemättömän haasteen Tuusulan kuntapolitiikkaan tuleviksi vuosiksi.

Kokoomuksen kuntavaaliohjelma on luettavissa Kokoomuksen kotisivuilta.

16.10.2021

Kokoomuksen valtuustoryhmä: Edellytämme lisää vaihtoehtoja Puistokylän suunnitelmille

6.9.2021

Valtuusto nimesi uusia luottamushenkilöitä